پرسونال برندینگ چیست و چه کاربردی دارد؟
فعالیت در زمینه برندسازی، پروسهای نسبتا پیچیده به حساب میآید که به متغیرهای زیادی هم وابسته است. یکی از اصطلاحات نسبتا جدید مطرح شده در این زمینه، به پرسونال برندینگ اشاره دارد. به نظر شما این عبارت به چه معناست؟
به صورت کلی، برندسازی شخصی به فرآیندی گفته میشود که طی آن شما نسبت به ایجاد هویت برای شخص یا شرکت اقدام مینمایید. این هویت برای کسب و کار مورد استفاده قرار گرفته و میتواند نام شما را در بازار مطرح کند. به خاطر داشته باشید که این هویت فقط مربوط به بازاریابی نیست! این هویت میتواند چهره شما در انظار عمومی را تحت تاثیر خود قرار دهد. امروز ما قصد داریم تا چیستی و ویژگیهای پرسونال برندینگ را زیر ذره بین ببریم.
آنچه در این مقاله می خوانید...
Toggleپرسونال برندینگ چیست؟
در ابتدا اجازه دهید که کارمان را با تعریف پرسونال برندینگ شروع کنیم. بصورت کلی، برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ به پروسهای گفته میشود که طی آن یک فرد عادی به یک برند مشهور تبدیل میشود. این پروسه میتواند شما را به عنوان یک فرد از سایرین متمایز سازد. ایجاد برند شخصی برای همه افراد تاثیر گذار در شبکههای اجتماعی و مدیران یک کسب و کار، اهمیت زیادی دارد. این پروسه قسمتی از فروش بوده و میتواند روند کسب و کار و تجارت را بصورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد.
پرسونال برندینگ روی اعتماد به نفس شما تاثیرگذار بوده و میتواند سطح آن را تا حد قابل توجهی ارتقا دهد. جدا از این مسئله، این پروسه روی شناخت بهتر به شما کمک کرده و باعث میشود تا به مهارتهای خود اعتقاد بیشتری پیدا نمایید. در هر صورت پروسههای خاصی همچون برندسازی شخصی برای مدیران یک کسب و کار، اهمیت زیادی دارد. اگر این پروسه به درستی طی نشود، شما با چالشهای متعددی مواجه خواهید شد.
اگر به تمام کارآفرین های موفق توجه کنید متوجه میشوید که تمامی آنها به موضوع برندسازی شخصی توجه ویژهای داشتهاند.
نحوه ایجاد پرسونال برندینگ
حتما شما هم از خود میپرسید که بهترین راه ایجاد پرسونال برندینگ چیست؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که همه ما یک برند شخصی داریم. اطرافیان ما با دیدگاههای مختلفی به ما نگاه میکنند. زمانی که شما بتوانید برند شخصیتان را مدیریت کنید، نظر افراد را متحول خواهید کرد. شما یک سری ویژگیهای خاص دارید و ترجیح میدهید تا دنیا شما را با همان ویژگیها شناسایی کند. ایجاد یک هویت بازاریابی به چند مرحله وابسته است:
- مشخص کردن اهداف.
- شناسایی نظر مخاطبان.
- طراحی یک استراتژی برای موفقیت.
با طی کردن این سه مرحله، شما به راحتی میتوانید یک هویت شخصی ایجاد کنید.
برای ایجاد پرسونال برندینگ راههای متعددی جلوی پای کاربران قرار گرفته است. مثلا خیلی از افراد برای دنبال کردن این پروسه نسبت به تولید محتوای متنی، فعالیت در شبکههای اجتماعی و ایجاد وبینار یا سخنرانی اقدام مینمایند. تکنیکهای مختلفی را میتوان برای ایجاد یک هویت مورد استفاده قرار داد. صرف کمی وقت برای یافتن بهترین روش بر اساس نطرات مشاورین حرفهای، تکنیکی به حساب میآید که شما باید به آن توجه ویژهای داشته باشید.
نکات مهم برای برندسازی شخصی
برای پرسونال برندینگ ، شما باید یک سری نکات خاص را مدنظر خود قرار دهید. اولین نکته به شناسایی نظر مخاطبین فعلی اشاره دارد. شما باید مخاطبین را زیر ذره بین ببرید و ببینید که آنها در مورد شما چه چیزی میگویند. دومین نکته به تمرکز روی ویژگیهای مثبت اشاره دارد. شما باید تواناییها و ویژگیهای مثبت خود را برجسته کنید. در نهایت، برای کسب بازدهی مطلوب از این پروسه شما میتوانید از خدمات مشاورین حرفهای هم استفاده نمایید.
جمع بندی
همانطور که گفته شد، پرسونال برندینگ پروسهای مهم به حساب میآید که روند انجام فعالیتهای مختلف را تحت تاثیر خود قرار میدهد. استفاده از این روش بازاریابی به شما اجازه میدهد تا هم اعتبار نظراتتان را بالا ببرید و هم شهرت خود را چند برابر کنید. به خاطر داشته باشید که این تکنیک مطرح و محبوب بازاریابی همواره روی حجم فروش تاثیرگذار است. پس باید بهترین تکنیکهای به کار رفته برای ایجاد برند شخصی را مورد استفاده قرار دهید. افراد موفق همواره روی برندشان حساسیت زیادی نشان داده و از تکنیکهای جدید برای بهینه سازی آن استفاده مینمایند.
منبع: Sprout Social
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بررسی تاثیر کوچینگ بر زندگی ما
تاثیر کوچینگ بر زندگی مانند یک قطبنما است که مسیر موفقیت را نشان میدهد و به ما کمک میکند تا با اطمینان بیشتری قدم برداریم.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.