تکنیک های فروش حرفه ای که صاحبین کسب و کار باید بدانند
در دنیای امروز که آدمها درگیریها و مشغلههای بیشتری دارند تکنیک های فروش نسبت به سالهای قبل دست خوش تغییراتی شده است که کمتر فروشنده و یا صاحب کسب و کاری از آنها آگاه است و به آنها توجه میکند.
پس بهتره برای یادگیری نکاتی که در این مقاله بصورت خیلی کوتاه به شما آموزش میدهیم کمی وقت بگذارید تا با یادگیری این تکنیکهای فروش تغییراتی کوچک اما مهم در سبک فروش خود ایجاد کنید.
پس اگر فروشنده هستید این تکنیک ها مخصوص شماست و یا اگر صاحب کسب و کار هم هستید این تکنیک ها را باید بلد باشید تا به فروشندههای خودتان منتقل کنید.
دنیای فروشندگی خیلی تغییر کرده و خیلی از صاحبین کسب و کار هنوز از تکنیک های قدیمی استفاده میکنند. اما امروزه ما باید روش های نوین فروش و یا تکنیک های فروش موفقی که متناسب با دنیای امروز است را بدانیم و جایگذین روشهای قدیمی کنیم.
با 3 تکنیکی که ما به شما آموزش میدهیم و شما در روش و سبک فروش خود به کار میبرید حتما تاثیر آنها را در کسب و کار و افزایش فروش خود خواهید دید.
اطلاعات محصول را خیلی سریع به خریدار یا مشتری انتقال نده!
در گذشته باور بر این بوده که اگر فروشنده زیاد حرف بزنه و صحبت کنه تبدیل به یک فروشنده خوب شده و میتواند محصول بیشتری را بفروشد، اما این یک باور کاملا اشتباه و غلط است (یا شایددر دنیای امروز اشتباه باشد).
وقتی مشتری وارد مغازه یا فروشگاه شما میشود خیلی سریع همه اطلاعات محصول را به آنها انتقال نده چون از دید مشتری شما به یک فروشنده پرحرف تبدیل میشوید.
برای ارتباط با مشتری بهتر است ذره ذره اطلاعات کالا را به او منتقل کنیم. یعنی اجازه بدهیم اطلاعاتی که به او دادهایم را هضم و درک کند.
برای مثال یک مغازه کفش فروشی را در نظر بگیرید: اگر مشتری شما 10 مدل کفش را برای پوشیدن و تست کردن انتخاب کند و شما بخواهید برای دادن اطلاعات هر کفش 5 دقیقه زمان بگذارید در مجموع 50 دقیقه صحبت کردهاید؛ اما آیا مشتری به اندازه 50 دقیقه به شما گوش داده و یا توجه کرده است؟
یا مثلا اگر فروشنده ملک هستید میتوانید در طول بازدید از ملکک آرام آرام اطلاعات آن را در اختیار خریدار بگذارید.
پس تکنیک اول فروش: ذره دره و آرام اطلاعات به مشتری بده!
سوال کنید و خوب گوش دهید!
یکی از روش های افزایش فروش در فروشندگی به خوبی به مشتری گوش دادن است.
فروشنده خوب و حرفهای فروشنده ای است که به مشتری خوب گوش میدهد و بعد صحبت میکند.
زمانی که شما به مشتری خوب گوش دهید خیلی راحت میتوانید به او کمک کنید، اما اگر زیاد صحبتکنید زمانی برای گوش دادن به مشتری نخواهید داشت.
مثلا اگر فروشنده کاغذ دیواری هستید اول خوب به مشتری گوش دهید و بپرسید دنبال چه طرح کاغذی است و بعد شروع به پیشنهاد دادن کنید. اما متاسفانه خیلی از فروشندهها هستند که به محض ورود مشتری، پشت سر هم شروع به نشان دادن آلبوم مدلها میکنند.
پس تکنیک دوم فروش: اول نیاز مشتری را بپرسید و به او گوش دهید، سپس شروع به صحبت کنید.
نتیجه خرید را به مشتری بگید!
به عنوان فروشنده برای مشتری روشن کنید که نتیجه خریدی که از شما کرده چیه؟ مثلا آیا بعد از خرید این مدل کفش میتواند با آن طولانی مدت پیادهروی کند؟ و یا برای روزهای بارانی مناسب است؟
دقت داشته باشید نتیجه باید همان موردی باشد که مشتری در نظر دارد و میخواهد. متاسفانه در بین خیلی از فروشندهها دیده شده که وقتی مشتری وارد فروشگاه آنها میشود، به هر قیمتی که شده میخواهند یک جنس به آنها بفروشند!
پس تکنیک سوم فروش: نیازهای مشتری را در راستای نتیجهای که میخواهد برطرف کنید!
به شما پیشنهاد میکنیم برای فهمیدن بهتر و درک بیشتر از تکنیک فروش فیلم گرگ وال استریت را در صفحه 5 فیلم که قبل از شکست بیزینس باید تماشا کرد مشاهده کنید!
در بالا با 3 تکنیک ساده فروش و جذب مشتری آشنا شدید، اما به عنوان نکته آخر باید دقت داشته باشید که همیشه با مشتری صادق باشید.
صداقت در فروش باعث ایجاد اعتماد بین شما و مشتری میشود.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.