چرا استفاده از زبان بدن در کسب و کار به عنوان یک راهکار علمی برای افزایش سود است؟
زبان بدن در کسب و کار معمولا مورد توجه افراد قرار نمیگیرد. یعنی با توجه به مشکلات متعددی که بر سر راه کسب و کارها قرار دارند زمانی برای اختصاص به زبان بدن وجود ندارد. اما مسئله اینجاست که آیا تا به حال تجارت پر سود در کنار استفاده مفید از زبان بدن را تجربه کردهاید؟
آموزش زبان بدن باعث میشود که انضباط کاری شما به شدت افزایش پیدا کرده و در سطح یک مدیر حرفهای رفتار کنید. در زمانی که شما کسب و کاری دارید و محصول یا خدماتی را ارائه میکنید، نیازمند رعایت نکاتی هستید. اولین نکته این است که از مدیر فروش استفاده کنید تا سطح تولید محصولاتتان را افزایش دهید. مدیر فروش اصلیترین نقش را در میزان تولید یک شرکت دارد.
آنچه در این مقاله می خوانید...
Toggleچرا زبان بدن در کسب و کار مهم است؟
زبان بدن در کسب و کار اهمیت بالایی دارد. اجازه دهید تا در قالب مثال مدیر فروش، ارزش و اهمیت زبان بدن را برایتان توضیح دهیم. زمانی که مدیر فروش به کسب و کارهای مختلف پیشنهاد بررسی محصول تولید شده را میدهد، عواملی در پذیرش این پیشنهاد موثر هستند. یکی از عوامل موثر در علم ارتباطات که میتواند به مدیر فروش کمک کند تا به هدف خود برسد، زبان بدن است.
زبان بدن در حقیقت ارتباط غیر کلامی میان مدیر و کسب و کارهای مختلف است. کارشناسان ارتباطات به این نتیجه رسیدهاند که تاثیر ارتباط غیرکلامی برای مجاب کردن مخاطب بسیار بالاتر از مخاطب کلامی است. زیرا ارتباط غیرکلامی در ناخودآگاه مخاطب قرار میگیرد. یعنی این بخش ناخودآگاه مغز است که اطلاعات زیادی را برای بخش خودآگاه یا تصمیمگیر مغز ارسال میکند. بنابراین پیامهای مثبت رفتاری مدیر فروش از بخش ناخودآگاه مخاطب به بخش خودآگاه او ارسال میشود.
زبان بدن در کسب و کار شامل چه رفتارهایی میشود؟
زبان بدن در کسب و کار شامل هر نوع ارتباط غیر کلامی میشود. بنابراین حالت و رنگ طبیعی صورت، نوع نگاه کردن، نوع و حالت ابروها در حین تکلم، حالت دستان و سایر موارد مشابه. در زمانی که با مخاطب خود گفتگو میکنید باید بسیار مراقب سطح انرژی و ژستهای خود باشید. تمام حالتیهایی که در زمان گفتگو دارید، یک پیام واضح به مخاطب شما ارسال میکند. این پیامها میتوانند بر حسب مورد حالت اعتماد به نفس، بی اعتمادی، صداقت و یا دروغ را به مخاطب ارسال کنند.
با زبان بدن میتوانید ارتباطات خود را گسترده کنید و سطح تولید شرکت را افزایش دهید. منظور ما از افزایش سطح تولید این است که بازارهای فروش را فراهم میکنید و موجب افزایش محصولات شرکت میشوید.
چه دلایل علمی برای موثر بودن زبان بدن در کسب و کار وجود دارد؟
۵ دلیل علمی وجود دارند که تاثر زبان بدن در کسب و کار را ثابت میکنند. اولین دلیل مربوط به پشتیبانی و حمایت از ارتباط کلامی میشود. طبق تحقیقات محققان علم ارتباطات ۷۰ الی ۸۰ درصد از روابط میان دو نفر مربوط به ارتباط غیر کلامی آنها میشود. بنابراین در بسیاری از اوقات، رفتار و حالات غیر کلامی شما بیش از زبانتان سخن میگویند.
آگاه بودن از انواع زبان بدن باعث میشود که با استفاده از آن، ارتباط کلامی خود را تقویت کنید. بنابراین در زمان گفتگو، سیگنالهای بد و رفتاری ارسال نمیکنید تا مخاطب میان گفتار و رفتارتان گیج نشود. دلیل دوم مربوط به ایجاد رابطه و اعتماد میشود.
با توجه به دلیل دوم، با آموزش زبان بدن در کسب و کار یاد میگیرید که چگونه از طریق رفتارهای غیرکلامی به دیگران بگویید که شما قابل اعتماد هستید. همچنین مدیر فروش نیز از طریق رفتارهای غیرکلامی دیگران نکتهای را میفهمد. این نکته مربوط به تشخیص زمان مناسب برای ورود به گفتگو میباشد.
دلیل دیگر استفاده از زبان بدن، قاطع بودن است. هیچکس دوست ندارد با آدمی که نمیتواند در کسب و کارش جدی باشد وارد معامله شود. بنابراین با زبان بدن یاد میگیرید که چگونه قاطعیت در رفتار خود را نشان دهید.
زبان بدن چگونه به تثبیت روابط و حرفه ای بودن مدیران کمک میکند؟
دلیل چهارمی که باعث یادگیری زبان بدن در کسب و کار میشود، شناخت زبان بدن دیگران است. دلیل اخیر موجب حرفهای شدن مدیران فروش نیز میشود. با شناخت رفتارهای غیرکلامی دیگران میتوانید به راحتی افکار آنها را بخوانید و گفتگو را آغاز کنید. با استفاده از تکنیک اخیر میتوانید در نگاه مخاطب به عنوان یک فرد باهوش و جذاب تلقی شوید.
دلیل پنجم یادگیری زبان بدن موجب تثبیت روابط نیز میشود، افزایش کیفیت گفتگو است. روابط حرفهای و کاری در صورتی میتوانند پایدار و مستمر باقی بمانند که دارای عمق و کیفیت باشند. بنابراین روابط سطحی هیچ نوع پایداری نخواهند داشت.
منبع: مقاله لینکدین
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.