CRM چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
آنچه در این مقاله می خوانید...
ToggleCRM چیست ؟
در ابتدا به پاسخ سوال CRM چیست میپردازیم تا ذهنتان آماده پذیرش این ایده ارزشمند در عصر جدید شود. در پاسخ به سوال CRM چیست میتوان گفت CRM که مخفف عبارت Customer Relationship Management به معنای مدیریت ارتباط با مشتری هست ترکیبی از استراتژی و فناوریهایی است که شرکتها در طول چرخه ارتباط با مشتری برای مدیریت و تجزیه و تحلیل تعاملات و دادههای مشتری به کار میگیرند.
از گذشته تا به حال کسب و کارهای کوچک از جمله گزینههایی هستند که به حمایت و دوام بیشتری برای رشد نیاز دارند. ابزار مدیریت مشتری از مهمترین استراتژیهایی است که یک کسب و کار در حال رشد میتواند از آن استفاده کند.
در این مقاله به پاسخ جامعی از سوال CRM چیست میپردازیم. همچنین بهترین CRM ایرانی در عصر جدید ظهور کسب و کارها را نیز بررسی میکنیم.
انواع ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری
سیستم CRM در ابتدا به سه دسته اولیه تقسیم میشود:
- CRM عملیاتی: این ابزار در تبلیغات فروش، پشتیبانی واحد خدمات و بازاریابی کمک کننده است.
- CRM تحلیلی: تحلیل نتایج کمپین های بازاریابی، پیش بینی رفتار مشتریان دریافت خدمات و یافتن فرصتهای جدید برای فروش از خدمات این ابزار است.
- CRM تعاملی: ارتباط با مشتریان از طریق راههای مختلف ارتباطی، اشتراک گذاری سوابق و اطلاعات مشتری در داخل شرکت و بهینهسازی ارتباطات با مشتریان از ویژگیهای این ابزار است.
اهمیت و مزایای استفاده از CRM برای کسب و کارها
حال که متوجه شدید CRM چیست و به انواع ابزار آن پی بردید به بررسی مزایای آن میپردازیم. اگر قرار است کسب و کار خود را رشد دهید و در دنیای بی انتهای کسب و کار دوام بیاورید به یک استراتژی برای طی کردن مسیر نیاز دارید به نام CRM یا ابزار مدیریت ارتباط با مشتری . این سیستم مثل یک داشبورد ساده عمل کرده و قابل تنظیم و شخصی سازی است.
- ادغام اطلاعات مشتری و مستندسازی آنها در یک پایگاه داده قابل اشتراک گذاری در داخل شرکت برای دسترسی کاربران تجاری به منظور بهبود خدمات.
- دستیابی به اطلاعاتی از قبیل دسترسی آسان به خریدهای گذشته و میزان تعامل با مشتریان، وضعیت سفارش مشتریان و مشکلات مشتریان در دریافت خدمات.
- تمرکز بر مشتریان سودآور و شناسایی مشتریان کم تعامل با مجموعه و افزایش خدمات دهی و تعامل با آن دسته از مشتریان.
- خودکارسازی فعالیتهای ساده اما ضروری همچون پشتیبانی اولیه از مشتری، چک کردن روند فروش و تهیه گزارشات.
- درک وضعیت مشتریان برای به کارگیری دو استراتژی دیگر به نام مکمل و بیش فروشی.
- تحلیل عملکرد و معیارهای تجاری، پیش بینی مشکلات احتمالی و شناسایی فرصتهای جدید.
مهمترین نکتهای که CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری را جزو ستونهای اصلی رشد و حفظ مسیر و فرآیند رشد قرار میدهد، هدف آن است. این ابزار با هدف بهبود روابط با مشتری در خدمات، کمک به حفظ مشتری و رشد فروش مجموعه مورد استفاده قرار میگیرد.
بهترین CRM ایرانی
عملیات فروش و نحوه ارتباط با مشتریان امری کاملا بومی است. استفاده از CRM ایرانی میتواند انتخاب مناسبتر و امنتری برای کسب وکار باشد. دادههای شما توسط بهترین CRM های ایرانی پردازش شده و در نهایت خروجی منطبق با استراتژیهای داخلی ارائه میدهند.
- پیام گستر: نظارت کامل و حرفهای در کنار مکانیزمهای قدرتمند ثبت و بایگانی اطلاعات از ویژگیهای برجسته این نرم افزار است.
- دیدار: بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری که قابلیت شخصی سازی دارد.
- دانا: از نظر کانالهای ارتباط با مشتری ابزاری قدرتمند است. این نرم افزار تمام نیازهای یک سازمان را برای مدیریت فرآیند فروش بصورت یکپارچه تامین میکند.
- سنا: سنا به عنوان محصول خلاق محور در کشور معرفی شده است. سنا روند سرعت بخشیدن و سازمان دادن به فعالیتهایتان را بهبود میبخشد.
- اورست: اورست از جامعترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری است که قابلیت اتصال به پنل فروشندگان دیجی کالا و فروشندگان اسنپ را دارد.
- آینده نگاران (آیکو): آینده نگاران در کنترل و افزایش فروش، بررسی با سرعت بالا، ایده و سرنخهای جدید و در نهایت رضایت مشتریان کمک میکند.
- ایده پرداز طلوع: این نرم افزار به کیفیت خدمات خود اطمینان دارد. از خدمات ویژه این نرم افزار استفاده بصورت رایگان به مدت ۱ ماه است تا متوجه شوید که آیا نرم افزار برای شما مناسب است یا خیر.
- سرو نو: سرو نو از نرم افزارهایی با طراحی کاربردی و آسان است. سرو نو به بازاریابی خوب و سودمند و جذب مشتریان جدید کمک میکند.
- اوج: این نرم افزار ایرانی با پشتیبانی حرفهای کاربران جزو بهترین نمونههای ایرانی به شمار میرود.
- پارس ویتایگر: جزو نرم افزارهای هسته متن باز است. میتوانید به راحتی نرم افزار را منطبق بر نیازها و سیاستهای خود در کسب و کار توسعه دهید.
- ویپینگ: نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی است که با فناوری امروزه بسیار سازگار است.
اجزای ابزار مدیریت ارتباط با مشتریان
اجزای CRM به گونهای طراحی شده است تا ردیابی عملکرد و بهرهوری برای مدیران ممکن باشد. در ادامه پاسخ به سوال CRM چیست میتوان از اجزا که سازنده کلی سیستم CRM هستند یاد کرد که شامل موارد زیر هستند:
- اتوماسیون بازاریابی
- اتوماسیون نیرو فروش
- اتوماسیون مرکز تماس
- فناوری خدمات مبتنی بر مکان یا بومی سازی
- اتوماسیون گردش کار
- مدیریت رهبری
- مدیریت منابع انسانی (HRM)
- تجزیه و تحلیل
- هوش مصنوعی
- مدیریت پروژه
- ادغام با سایر نرم افزارها
CRM برای چه کسب و کاری مناسب است؟
پس از پاسخ به سوال CRM چیست شاید این سوال در ذهنتان مطرح شود که آیا CRM برای کسب و کار من مناسب است؟ به مواردی که در ادامه مطرح شده است فکر کنید. اگر این نشانهها را در کسب و کار خود مشاهده میکنید جای خالی ابزار مدیریت ارتباط با مشتری در کسب و کارتان حس میشود.
- مشتریان از خدمات شما راضی نیستند.
- فروش برایتان امری دشوار است.
- حسابها و مشتریان با ارزش، شناسایی نشدهاند.
- اطلاعات مشتریان ناقص است.
- عدم همکاری بخش بازاریابی و فروش در کسب و کار.
با تهیه CRM در کنار تیم فروش قدرتمند بالاترین میزان سود و فروش را در کسب و کارتان تجربه کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.