مهمترین نکات آموزش بازاریابی و فروش
آنچه در این مقاله می خوانید...
Toggleمهمترین نکات آموزش بازاریابی و فروش حرفه ای
در این مقاله از آکادمی کسب و کار مدیران مانی قصد داریم به آموزش بازاریابی و فروش یا همان Marketing بپردازیم. بازاریابی به عنوان یک مفهوم فراگیر، فرآیند جذب کردن افراد به یک محصول یا خدمت مشخص است که باید با تحقیقات بازار همراه باشد. بازاریابی در حقیقت موارد مختلفی از جمله توسعه بازار یک محصول، روشهایی که برای توزیع محصول مورد استفاده قرار میگیرند، فروش و تبلیغات را در بر میگیرد.
در بحث آموزش بازاریابی و فروش بهتر است بدانید که این مفهوم با مفاهیم دیگری از جمله فروش یا تبلیغات یکسان نیست. هدف از بازاریابی، ایجاد علاقه افراد محتلف به محصول یا خدمتی است که ارائه میکنید. برای این کار باید درک درستی از بازار و علایق مردم داشته باشید. انواع مختلف بازاریابی وجود دارد که باید با توجه به موقعیت مکانی مشتریان انتخاب شوند.
بهترین و کاربردی ترین روش های بازاریابی
از جمله بهترین روش هایی که در آموزش بازاریابی و فروش مطرح میشود، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
بازاریابی اینترنتی: این نوع بازاریابی که از نامش پیداست، در بستر اینترنت انجام میگیرد.
سئو: بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) که با نام بازاریابی درونگرا هم شناخته میشود، روش دیگری است که در بحث آموزش بازاریابی و فروش حرفهای مطرح میشود. در این روش محتوای موجود در سایت را بهینه سازی میکنند. بهینه سازی در واقع باعث میشود مطالب یک سایت به عنوان نخستین نتایج جستجو در موتورهای جستجوگر نمایش داده شود. این روش با بررسی جستجوهای مشتریان و شناخت علایق آنها انجام میگیرد.
بازاریابی وبلاگی: در دنیای امروز افراد میتوانند به راحتی با ساخت یک وبلاگ، مطالب مرتبط با شغل خود را منتشر و با این کار به جذب مشتریان بالقوه بپردازند.
بازاریابی با شبکه های اجتماعی: در مبحث آموزش بازاریابی و فروش به نوع دیگری از بازاریابی بر میخوریم که این روزها بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. شبکه های اجتماعی متعدد از جمله اینستاگرام، توییتر، لینکدین، فیس بوک و… وجود دارد که میتوانند بستر مناسبی برای بازاریابی و فروش محصولات باشند.
بازاریابی چاپی: بازاریابی چاپی از قدیمی ترین روش های بازاریابی و فروش است که منجر به جذب مشتریان مجلات و روزنامهها میشود.
Pay – Per – Click: در این روش بازاریابی و فروش، افراد با پرداخت مبلغ مشخصی به موتورهای جستجو، به دیده شدن وبسایتها و محتواهای درج شده در آنها کمک میکنند.
بازاریابی ویدئویی: یکی از جذاب ترین و پرمخاطب ترین روش هایی که در آموزش بازاریابی و فروش مطرح میشود، بازاریابی با استفاده از ویدئوهای سرگرم کننده و آموزشی است. در این روش با ساخت ویدئو در زمینههای مختلف، به جذب مشتری برای محصول یا خدمت خود میپردازید.
آموزش بازاریابی و فروش به زبان ساده
در مبحث آموزش بازاریابی و فروش چهار اصل مهم وجود دارد که در ادامه مورد بررسی قرار میگیرند:
محصول (Product): برای فروش محصول مورد نظر خود، باید با مخاطب و بازار هدف آن آشنایی کافی داشته باشید. همچنین باید روشهای مختلفی برای بالا بردن کیفیت و افزایش میزان فروش محصول پیدا کنید.
قیمت (Price): یکی از مباحث مهم که در آموزش بازاریابی و فروش مطرح میشود.، قیمت گذاری است. در این بخش باید پس از مقایسه قیمت دیگر رقبا برای این محصول و بررسی میزان هزینهای که مشتریان مایلند در قبال آن پرداخت کنند، برای محصول خود یک قیمت معقول و مناسب مشخص کنید.
مکان (Place): پس از اینکه تحقیقات و آنالیزهای مختلفی روی مشتریان خود انجام دادید، باید بهترین مکان برای فروش محصول خود را انتخاب کنید. مکان فروش محصول میتواند در داخل یا خارج از کشور یا به صورت حضوری یا آنلاین باشد.
ترویج (Promotion): روش های متعددی از جمله تبلیغات آنلاین و چاپی، همایشها، تخفیفها، فروش ویژه و… برای ترویج محصول وجود دارد. این اقدامات در ابتدای کار به شناخته شدن محصول شما کمک زیادی میکند.
مهم ترین ویژگی های یک بازاریاب ایده آل
در ادامه آموزش بازاریابی و فروش حرفه ای ، بهتر است با مهمترین ویژگی های یک بازاریاب ایده آل آشنا شوید. ویژگی های اساسی یک بازاریاب ایده آل، موارد زیر را شامل می شود:
آینده نگری: بازاریابی در دنیای امروز میتواند شما را با چالشها و تغییرات متعددی مواجه کند. آینده نگری، اطلاع پیدا کردن از آنچه در راه است و یادگیری مهارتهای جدید را میتوان مهمترین ویژگی یک بازاریاب ایده آل دانست.
توانایی کار تیمی: از دیگر مسائل مهمی که باید در آموزش بازاریابی و فروش حرفه ای مورد توجه قرار گیرد، توانایی همکاری کردن با افراد محتلف تیم است.
تسلط به ابزارهای محتلف بازاریابی: یک بازاریاب ایده آل باید به ابزارهای محتلف بازاریابی در محیط آنلاین و آفلاین تسلط کافی داشته و از مهارت های تحلیلی برخوردار باشد.
کنجکاوی: کنجکاوی و تمایل به یادگیری روش ها و ایده های جدید، کمک زیادی به پیشرفت یک بازاریاب میکند.
مشتری مداری: داشتن شناخت مناسب از مشتریان و نیازهای آنها، یکی از مهمترین درس هایی است که در آموزش بازاریابی و فروش حرفه ای مطرح میشود.
همچنین شما با داشتن دانش بازاریابی و فروش میتوانید به خوبی از هنر بازاریابی تلفنی براش فروش حرفهای و بیشتر کمک بگیرید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بررسی تاثیر کوچینگ بر زندگی ما
تاثیر کوچینگ بر زندگی مانند یک قطبنما است که مسیر موفقیت را نشان میدهد و به ما کمک میکند تا با اطمینان بیشتری قدم برداریم.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.