کراس سلینگ چیست و چگونه انجام می شود؟
آنچه در این مقاله می خوانید...
Toggleکراس سلینگ چیست و چگونه انجام می شود؟
چه اطلاعاتی در مورد فروش با کراس سلینگ دارید؟ در این روش که با عنوان فروش متقابل شناخته میشود با توجه به سلایق مشتریها محصولات دیگری نیز در کناز محصول اصلی به فروش میرسد. در واقع با اهمیت دادن به سلیقه مشتری، میتوانید اعتماد او را جلب کرده و آن فرد به مشتری ثابت شما تبدیل خواهد شد.
Cross Selling یک روش مناسب برای رشد مجموعه شما و پیدا کردن مشتریان خوب و ثابت است. به عنوان مثال زمانی که یک مشتری برای خرید موبایل به یک فروشگاه مراجعه میکند. فروشنده با توجه به اطلاعاتی که از مشتری دریافت کرده علاوه بر پیشنهاد و فروش موبایل مناسب، به دنبال فروش تجهیزات جانبی مانند گلس و شارژر است. این روش دقیقا کراس سلینگ بوده و میزان فروش فروشنده را افزایش میدهد.
مراحل کراس سلینگ چیست؟
با استفاده از استراتژی Cross Selling و تاثیر آن در بالا بردن فروش باید با نحوه انجام و مراحل آن آشنایی داشته باشید. ابتدا باید به نیازهای مشتری توجه کنید. او بیشتر به چه جیزهایی علاقه دارد؟ چه محصولاتی برای این شخص کاربردی خواهد بود؟ چه محصولاتی با هم خریداری میشوند؟ تجربیات قبلی در فروش کراس سلینگ در چه محصولاتی بوده است؟ در ابتدا باید پاسخ این سوالات را پیدا کنید. باید بر اساس ویژگیهای مشتری که در سفر مشتری مشخص میشود، نیازهای او را پیدا نمایید. با توجه به سابقه خرید و مرجوعی کالا میتوان تشخیص داد که این مشتری چه محصولاتی نیاز دارد.
مهمترین بخش اجرای Cross Selling تشخیص مشتریان آماده فروش است. با کمک ابزارهای هوشمند فروش و بررسی مشتریان میتوانید به اطلاعات بسیار خوبی از مشتری خود دست پیدا کنید. با استفاده از هوش مصنوعی میتوان سابقه خرید و فروش مشتری را به دقت بررسی کرد و خواهید فهمید که بهترین محصولات برای فروش کراس سلینگ چیست؟ با شناخت مشتری یک کمپین تشکیل داده و با کمک ترفندهای مختلف میتوانید فروش خود را بالا ببرید. در فروشگاههای اینترنتی، تبلیغاتی که در زمان قبل از پرداخت به عنوان پیشنهاد به مشتری نشان داده میشود، اگر به صورت هوشمند انتخاب شده باشند یک مثال از روش کراس سلینگ هستند.
مزایای کراس سلینگ چیست؟
قطعا استفاده از روش کراس سلینگ میتواند مزایای زیادی برای فروشنده داشته باشد و میزان فروش او را افزایش بدهد. یکی از مزیت های مهم این روش افزایش فروش است که منجر به سود دهی بیشتر مجموعه و فروشگاه میشود. علاوه بر افزایش فروش استفاده از روش کراس سلینگ باعث پیدا کردن مشترین ثابت و جلب رضایت آنها خواهد شد. مشتریانی که بتوانند در یک مجموعه محصولات مفید و متنوعی را خریداری کنند، قطعا اعتماد خوبی نسبت به شما پیدا خواهند کرد.
در این روش با مراجعه مشتری، شما باید نیازهای او را تشخیص داده و بهترین محصولات را علاوه بر محصول اصلی به او پیشنهاد بدهید. با انجام روش مورد نظر یک موقعیت برد-برد بین شما و مشتری بوجود آمده که هر دو از این وضعیت راضی خواهید بود. با کمک این روش محصولاتی که خیلی شناخته شده نیستند یا فروش کمتری دارند را با قیمت مناسب به فروش خواهید رساند.
نقاط ضعف کراس سلینگ
علاوه بر مزایای استفاده از روش کراس سلینگ معایب و نقاط ضعفی نیز دارد که حتما باید به آنها توجه داشته باشید. در صورت برنامه ریزی اشتباه و تشخیص نامناسب اطلاعات اولیه مشتری میتواند منجر به کاهش فروش شما شود.
دوره دیسک به شما کمک میکند تا به راحتی با شناخت مشتریان خود به بهترین شکل از تکنیک کراس سلینگ استفاده کنید.
در صورتی که مشتری شما به دنبال خرید لباس زنانه مجلسی است و شما لباس اسپرت را به او پیشنهاد میدهید، قطعا فروش خوبی نخواهید داشت. مشتری در این صورت احساس میکند که شما متوجه نیاز او نشدهاید و نمیتوانید راهنمای خوبی برای مشتری خود باشید
کراس سلینگ در مواردی واقعا موثر بوده؛ اما برخی مواقع نیز استفاده از این روش اشتباه است. در صورتی که مشتری شما احساس کند قصد سوء استفاده از خرید او یا صرفا فروش محصولات بیشتر را دارید به شما اعتماد نخواهد کرد. یک مدیر و بازاریاب فروش موفق میداند که در چه زمانی از چه تکنیکهایی استفاده کند. Cross Selling برای تمام مشتریها مناسب نیست و تنها باید از این روش برای مشتریهای هدفی که شناسایی کردهاید، استفاده کنید.
سخن آخر
تا اینجا متوجه شدهاید که کراس سلینگ یک روش موثر برای افزایش فروش محصولات در فروشگاهها یا مراکز تجاری مختلف است. در این روش تنها محصولات مورد نیاز مشتری شناسایی و به او معرفی میشود. به دنبال فروش محصولات گران قیمت خود با این روش نباشید. Cross Selling مزیتهای زیادی برای بالا بردن فروش دارد و اگر به درستی اجرا نشود، روی فروش تاثیر منفی خواهد داشت. اینجا در آکادمی کسب و کار مدیران مانی میتوانید روشهای مختلف فروش را به آسانی آموزش ببینید. در صورتی که تمایل به آموزش و پیشرفت شغلی دارید، میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.
-
فروش ویژه محصول تخفیف خوردههمایش راند دوم
۵۹۹,۰۰۰ تومانOriginal price was: 599,000 تومان.۹۹,۰۰۰ تومانCurrent price is: 99,000 تومان. -
فروش ویژه محصول تخفیف خوردهارتباط موثر با کارمندان و مشتریان
۲,۸۹۶,۰۰۰ تومانOriginal price was: 2,896,000 تومان.۹۹۰,۰۰۰ تومانCurrent price is: 990,000 تومان.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.