تکنیک های طلایی فروش بیشتر + لیست کتاب های جذب مشتری
دو مرحله مهم بعد از پیدا کردن مشتری، حفظ و نگهداری و وفادار نگه داشتن آنهاست. راههای زیادی برای نگهداری و وفادار نگه داشتن مشتری وجود دارد؛ اما ما در این مقاله سعی داریم شما را با تکنیکهای مخصوص و نکات طلایی جذب مشتری آشنا کنیم که در نهایت افزایش و فروش بیشتر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر
بر اساس دیکشنری کمبریج مشتری به شخص یا اشخاصی گفته میشود که در ازای دریافت پول، محصول یا خدماتتان را در اختیارش قرار میدهید.
پس با این تعریف تمام افرادی که چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری از خدمات شما استفاده میکنند مشتری نامیده میشوند.
برای جذب این افراد روشهای متعددی وجود دارد که بعضی برای فروش حضوری و بعضی برای فروش آنلاین مناسب است. یکی از مهمترین آنها تبلیغات است!
چگونه برای جذب مشتری تبلیغ کنیم؟
هدف تبلیغات آگاه کردن مشتری درباره شما و خدمات یا محصولاتتان است. اگر شما بهترین محصولات یا خدمات را داشته باشید اما تبلیغ نداشته باشید هیچکس از وجود آنها آگاه نخواهد شد.
یکی دیگر از اهداف تبلیغات جذبمشتری و افزایش فروش با کمترین هزینه است. اما برای داشتن یک تبلیغ خود باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا پول و وقت شما به هدر نرود.
اول از همه به یک استراتژی تبلیغاتی نیاز دارید؛ یعنی برای گرفتن بهترین نتیجه، لازم است که خودتان به چند سوال زیر پاسخ دهید:
- در چه مسیری هستیم؟
- هدف از تبلیغ کردن چیست؟
- چه کارهایی قبل، بعد و در زمان تبلیغات باید انجام دهیم؟
- چه مشکلاتی پیش رو داریم؟
- و پیش بینی ما از هزینه تبلیغات چقدر خواهد بود؟
مرحله دوم شناخت نوع مشتریانتان است. شناخت ویژگیهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مشتریانتان یکی از اصول مهم و موثر در تبلیغات و جذب مشتری است. برای مثال شناخت سن و جنسیت مشتریان دو فاکتور مهم واساسی برای داشتن یک تبلیغ موثر و مناسب است.
متن تبلیغاتی برای جذب مشتری
متن تبلیغ برای جذب مشتری باید چگونه باشد؟
این سوال جواب ثابت و مشخصی ندارد؛ زیرا شرایط محیطی، اقتصادی، فرهنگی، تفاوت جنسیتی و حتی سنی در جواب این سوال موثر است. اما تنها وجه مشترک آنها استفاده از کلمات و جملههای تاثیرگذار در تبلیغات است.
برای مثال برای ایجاد کنجکاوی در مخاطب یا مشتری میتوانید از کلماتی مثل: به زودی، پرده برداری، افشاگری و اسرار آمیز استفاده کرد.
استفاده از این نوع کلمات در جای مناسب باعث جذب شدن مشتری به سوی شما و در نهایت فروش بیشتر میشود.
پس از پیدا کردن و استفاده از کلمات تاثرگذار نوبت به عنوانهای تاثیرگذار میرسد. انتخاب عنوان مناسب برای جذبمشتری یکی از نکات کلیدی فروش بیشتر است.
برای مثال برای جذب مخاطب در حوزه بازارهای مالی میتوانیم بنویسیم: “ضررهایی که فرار از بدهی به شما میرساند!” یا “رازهای ثروتمند شدن”
یا در حوزههای فروشگاهی عنوان “یکی بخر، 3تا ببر” جزء عنوانهای جذاب است.
لازمه بدانید که استفاده از عنوانهای جذاب و کلمات تاثیرگذار، طلاییترین نکته در فروش اینترنتی میباشد.
برای داشتن لیست کامل کلمات و عنوانهای تاثیرگذار برای جذب مشتری کلیک کنید.
لیست کتاب های جذب مشتری
ابتدا به شما نوصیه میشود 5 کتابی که قبل از شروع بیزینس باید بخوانید را مشاهده و دانلود کنید.
هر کتابی که در حوزه بازاریابی، جذب مشتری و فروش نوشته و چاپ میشود حاصل سالها تلاش و تجربه افراد موفق در این حوزه است. خواندن این کتابها باعث میشود دیدگاه شما نسبت به تبلیغات، جذب مشتری، فروش و بازاریابی تغییر کند و گاهی استفاده از تجربیات آنها منجر به فروش بیشتر میشود.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
بازاریابی تلفنی (فروش تلفنی) چیست؟
کارآفرین کیست؟
مدیریت هزینه چیست؟
بهترین برنامه ریزی در زندگی و اهمیت آن برای رسیدن به هدف
تکنیک های فروش حرفه ای که صاحبین کسب و کار باید بدانند
در این مقاله با 3 تکنیک ساده در فروش آشنا میشوید که هر صاحب کسب و کار و فروشندهای باید بداند.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.